Dagens ämne: Det svenska skriftspråket

Jag blir inte bara trött, utan också lagom uppretad på alla människor som uppenbarligen inte kan ha
fått godkänt i svenska i skolan. Helt seriöst nu, hur svårt kan det vara att skriva på sitt modersmål?!
Är dyslektiker så har jag självklart förståelse. Och visst, felstavningar av ord kan alla göra. Men dessa
förbannade särskrivningar och annat smått och gott som görs… det borde vara straffbart! Kanske
anser ni att jag överdriver och är en jäkla språkpolis, men människor som förstör vårt språk irriterar mig
helt enkelt. Anledningen till att jag retar mig så pass mycket att jag skriver om det i bloggen idag?
Jo, idag har det varit överdrivet många som har skrivit brutala fel i sina statusuppdateringar på Facebook.
Och Facebook i all ära, men jävlar vilket irritationsmoment det kan vara vid tillfällen som dessa.
För att ni ska förstå vad det är jag pratar om så ska jag ge lite exempel på vad mina vänner bjudit mig på.

  • Öppnar en kall ! förfest ;) ?
  • Time to sleep! måste ladda för imorgon ska (censur) bli klippt utav mäster frisören migsjälv!
  • A hard work work , missa inte Dagens Lunch idag från Kalmar Travet Ya'll ! :P haha Lopp 2 =)
  • Jobb, Jobb, Jobb!
  • Skit sommar jobb......
  • Har haft en Jätte bra dag i solen ! =)
  • Vad händer i kväll tro.?


Mellanrum mellan ordet och utropstecknet, stor bokstav på fel plats, punkt och utropstecken efter
vart annat, smiley mellan ord och frågetecken och alla dessa jävla särskrivningar!!! Snälla, ge mig kraft
och en kurs i svenska att erbjuda dessa arma människor! Jag tänker inte be er jag använt mig av om
ursäkt för att jag gjort detta.
Ni får skylla er själva!

 

 


Kommentarer
Postat av: Sandiza Hotpants

Hahahah, håller med dig till fullo, babe! Har tillochmed tagit bort folk som vänner från facebook för att deras stavning är outhärdlig!

2010-07-21 @ 02:57:47
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: fia

Hej! Vilken fin blogg du har!

Man fastnar verkligen i texterna du skriver.

Allt bra med dig? Ha de jättebra iallafall :)

2010-08-25 @ 19:30:05
URL: http://www.enriktigblondin.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0