Utmaning: Bussvecka

Jag blev utmanad av min kära vän Sandra i slutet av förra veckan. Då hon visste att jag skulle
jobba som en gnu hela veckan tyckte hon att jag borde starta dagarna med att irritera, förarga eller
helt enkelt småjävlas med människorna jag möter på bussen. Jag är inte den som är den…
så självklart antog jag utmaningen! Såhär såg det ut i korta drag…

Måndag:
Morgontrött som en kalaspuff och lagom väck. Får syn på en tjej jag vet har en viss koppling
till mitt ex, låt oss kalla henne Ödlan. Hon ser ut som en ödla, så smeknamnet kom sig naturligt.
Till min glädje ser jag att det är ledigt jämte henne, bortsett från väskan hon ockuperat sätet med
(det är ju trots allt Sverige vi bor i). ”Här ska jag sitta!” säger jag åt henne och hon kollar på mig med
en blick som verkligen säger ”men vad i… jag tycker ju inte om dig, trots att jag inte känner dig”.
Hon flyttar motvilligt på väskan och hela bussresan sitter jag och ler och säger ”Gud så trevligt.”,
”Vilken underbar morgon, inte sant?”, ”Mysigt vi har det…”. Hon fortsatte bara att kolla på mig
med en frågande blick. Nu är ju inte det så svårt för henne då ögonen sitter mer eller mindre på varsin
sida av hennes huvud.

Tisdag:
Får syn på en asiat och placerar mig jämte henne. Försöker mig på att prata med henne, men icke.
Till slut får jag syn på ”flärparna” på hennes ryggsäck som hon har i sitt knä. Så jag grabbar tag i
ett av snörena och börjar leka med det precis som man gjorde när man var mindre och hade ryggsäck.
Jag skruvar den, viker den, låter den härma en masks rörelser. Efter en stund börjar asiaten
att dra till sig väskan, självklart håller jag emot. Hon hoppade av.

Onsdag:
Grät jag på bussen.

Torsdag:
Hade jag ett uppdrag som reseräknare på SJ, började 05.00 och fick ta taxi till jobbet.
Det hindrade inte mig. Såhär ser konversationen ut mellan mig och mannen jag åkte med.
Jag – Har någon haft sex i baksätet när du har kört?
Han – Eh… nej…?
Jag – Har du haft sex i baksätet?
Han – Nej!
Jag – Hepp… men om du hade haft sex i baksätet, hade du då gjort det på arbetstid eller privat?
Han - ……..
Jag – Och hade du tagit betalt för det?
Till slut började snubben inse att jag bara drev (hoppas jag) och skrattade och undrade vad jag
höll på med. Han avslutade också med att fråga ”Ska du åka med oss imorn också…?!”

Fredag:
Ännu en taxi resa, denna gång med ett annat taxibolag. Slut på ämnen, men då
får chauffören syn på en man som ligger avdeckad vid sidan av vägen på en gräsplätt.
Följande samtal inleds sedan…
Han – Har han deckat där? Eller är han död?
Jag – SLÄPP UT MIG!
Han – Va? Vadå? Känner du honom?
Jag – Jag har hört om typer som dig! Som han den där taxichauffören i Frankrike som
mördade sin kund! Släpp ut mig då!!
Han – Men va? Nej, jag vet inte vem killen är. Jag jobbar ju för *****!
Jag – Dem säger alltid det!
Han – Men… nu… det är inte så. Du skämtar med mig va?
Sen förstod han att jag drev med honom och han skrattade åt mig och sa att jag var minst sagt
en underlig människa. Sen fortsatte han med att berätta sjuka historier om vad han gjort tidigare i sitt yrke
(dock inga mord i Frankrike). Jag kom nästan inte ur bilen när vi väl var framme.

Så, där var resultatet av utmaningen denna vecka. Någon som har fler på lager? Att jävlas
med kalmariter är brutalt roligt!
Tack Sandra!

 

 


Kommentarer
Postat av: Emmelist

vilken snäll kille du har då ;)

2010-10-29 @ 18:12:44
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Emmelist

fan va rolig utmaning...ska fundera ut en bra ;)

2010-10-30 @ 08:20:39
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: liindblaads

tjeena tjeena,

vad kommer hända ikv ? halloweenfest kanske ?

2010-10-30 @ 14:37:52
URL: http://liindblaads.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0