Dagens ämne: Bussen

Jag fullkomligt älskar svenskars beteende på busshållsplatser och på bussar. Nej, det gör jag inte alls...
Vi är så jävla rädda för kontakt med okända människor att vi mer ser ut som en nervös kriminell
när vi står där. Hur har det blivit så egentligen? Varför är vi så jävla noga med att ha alla på ett avstånd,
även de vi kanske känner? Detta samtalsämne togs upp i min klass för några veckor sedan (så ni som
går i min klass behöver alltså inte läsa). Jag tycker mest att det är pinsamt att man inte kan ta kontakt
med folk på vare sig buss eller tåg. Och GUD FÖRBJUDE om man skulle börja prata med någon
okänd på ett flyg! Folk som dessutom gör något helt underligt på något av dessa ställen blir
dessutom direkt stämplade som galna. Och här har jag en liten passande historia om något jag var
med om för ett tag sedan när jag åkte buss…

En tjej på cirka 16 hoppar på bussen, en aning (läs väldigt) överviktig och stressad.
Tjej: En halv till Lindsdal.
Busschauffören kollar lite på henne varpå tjejen utbrister:
ELLER JAG KANSKE ÄR FÖR TJOCK FÖR ATT ÅKA PÅ HALV?!

Självklart kunde jag inte hålla käften utan började skratta. Jag gissar på att den stackars tjejen haft
en dålig dag. Men det roliga var hur i princip alla på bussen kollade snett på henne. (Det fanns ju de
som kollade snett på mig också, men det ser jag som naturligt.) Flera av dem såg ut som att de var
beredda att sätta henne på psyket. Jag kände inte alls så. Visst fan var det konstigt, men jag bara
älskade hennes utbrott och hur hon faktiskt vågade synas på en plats där alla vill vara osynliga!

Bara för att alla svenskar är så mesiga och rädda för varandra så har jag valt att utmana mig själv lite.
Nästa gång jag åker buss så ska jag fråga första bästa person på hållplatsen ifall jag får sitta bredvid
dem på bussen! Jag återkommer med resultat.

 

 


Kommentarer
Postat av: Ine Henriksen

:)

Ha nu en riktigt fin dag!

Kramar

2010-04-21 @ 12:45:45
URL: http://inehenriksen.blogg.se/
Postat av: Ine Henriksen

Sv: Under förmiddagarna på vardagar jobbar jag på en smörgås butik (take away), annars jobbar jag med mitt uf-företag där jag säljer smycken (klicka in dig på kategorin - B.U.S - collektion), sen jobar jag även som "hundskötare", men har även andra företagsideér på gång :)

Ha nu en riktigt fin dag!

Kramar

2010-04-21 @ 13:04:21
URL: http://henriksen.blogg.se/
Postat av: Madicken

Tack så jättemycket!

Vad glad jag blir.



Lycka till vännen, och jag önskar dig all lycka i livet <3

2010-04-21 @ 13:13:13
URL: http://conler.blogg.se/
Postat av: Sandiza Fjantpants

HAHAHAHHA vilken underbar tjej! Förstår att du började garva xD



Men du har fullkomligt rätt i det du skriver att vi är förjävla mesiga. En gång när bussen var halvtom, kom det fram en tjej jag aldrig förr sett och satte sig jämte mig. Jag tänkte direkt "Gaaaah, PSYKFALL som med största sannolikhet är en rymling från nån extremt sluten vårdnad som bara toktörstar efter mänsklig kontakt".



Men ibland är man ju själv lite småsugen på att börja jiddra med nån, särskilt om det står nån snygg snubbe i samma busskur. Men då lägger man band på sig, bara för att inte verka knäpp. Och DET är ju jävligt knäppt "nej, nu får jag inte verka för trevlig, SUR och ANTI är det som gäller i Sverige, och därmed basta!"

2010-04-21 @ 13:48:19
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej! jag läste på en komentar att du också har migrän.

jag har haft det i typ fyra år, och hade jätte svår migrän. Det kunde håla i sig i två dagar, om inte mer.

Men tänkte bara säga att jag har inte haft migrän nu på ett halvår för att jag gjorde acupunktur (stavning?)i mitt öra, och det funkade verkligen!

Jag är otroligt tacksam för det.

Och jag lovar, det funkar! :))

2010-05-13 @ 15:31:28
URL: http://merigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0