Dagens ämne: Godis

Ska jag vara ärlig så är jag inte överdrivet förtjust i godis. Jag sätter mig hellre med en
bunke popcorn än trycker i mig det slisket. Dock så verkar jag vara ganska ensam om att känna såhär.
Om man kollar på den pågående debatten vi haft nu om svenskars godisvanor så är det ganska
stor skillnad mellan mig och genomsnittsmänniskan. 17 kilo godis per år är vad vi svenskar
tycks smälla i sig. 17 KILO! Vad fan liksom… Nu tycker säkert många att den siffran inte är speciellt hög.
Men då ska man också tänka på att det är;
- 17 kilo av något vår kropp verkligen inte behöver.
- 17 kilo av socker och fett som inte gör oss något gott.
- 17 kilo fyllda av färg- och fan-vet-vad-ämnen.

Det sjuka är också att godis inte är speciellt dyrt. Däremot grönsaker och frukt som är bra för
kroppen ska man behöva betala mer för. Det är ju inte konstigt att diabetes och andra snask-relaterade
sjukdomar ökar i Sverige, eller i andra länder för den delen.

Så, om nu genomsnittssvensken trycker i sig 17 kilo.. då undrar jag verkligen vem fan det är som
sätter i sig mina resterande 16. Vem du än är, vad du än är – ge fan i det!

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0