Nattens ämne: Missförstånd

VARNING!
Följande inlägg kan innehålla stavfel samt underliga meningsbyggnader
pga. alkoholhalten i skrivarens kropp.



Missförstånd är något av det svåraste jag vet. När väl ett missförstånd skett så kan sällan sanningen
ses på ett korrekt vis efteråt. När jag själv skapat ett missförstånd eller är delaktig i detta så
ser jag det som en självklarhet (om inte plikt) att detta ska klaras upp.
Dock är det inte alltid att man har chansen till detta, eller ens en möjlighet, men klaras upp ska det!
Kalla mig envis, kalla mig dumdristig, men ett fel är ett fel och ett fel ska rättas.
Därav detta inlägg såhär på nattkvisten.

Inatt skedde ett misstag som var, tja, delvis(?) mitt fel. Jag vill inte nämna personer utan refererar till
personen i fråga som Mr. X. Iallafall, Mr. X och jag har ett långt förflutet och vi har under de
senaste dagarna pratat lite. En grej med denne Mr. X är att jag inte kan sova utan att få säga godnatt.
Ikväll som många kvällar skulle jag och Mr. X sova på skillda ställen. Tyvärr gick Mr. X utan att säga
just godnatt till mig. Då dennes mobil var avslagen så testade jag helt enkelt fönstervägen och
försökte få Mr. X att öppna fönstret så jag kunde säga godnatt. Såhär i efterhand kanske det inte var det
mest brillianta jag gjort, men på fyllan verkar alla idéer som smarta idéer.
Slutresultatet då? Well, Mr. X kom ut och vägrade lyssna, satte sig på sin cykel och valde att trampa
några mil för att komma hem till familjen istället för att lyssna på min anledning.

Nu är ni garanterat många som funderar över varför jag skriver detta, vad det ska tjäna till
samt varför jag inte kan ta detta personligen med Mr. X.
Men det är helt enkelt så att jag vet hur denne reagerar och jag vet även att denne inte kommer att
lyssna varken idag eller imorn på det jag har att säga. Då bloggen är ett heeeelt fenomenalt verktyg så
använder jag mig istället av det och hoppas på att Mr. X läser och lugnar sig en gnutta.
Jag är ypperligt ledsen över att låta er läsare glo igenom detta inlägg. Men allt som kan hjälpa är värt
ett försök i mina ögon. Så, wish me luck och så får vi hålla tummarna för det bästa!

Och Mr. X... Godnatt :)



Kommentarer
Postat av: Fredde

läser din blogg varje gång och gillar den verkligen! hoppas din mr X läser också och gillar. hade jag varit du så hade jag med knackat fönster för att säga god natt till någon jag bryr mig om och så. sprit kan få en till dom mest konstiga sakerna ändå.

2010-04-04 @ 05:50:26
Postat av: Tina

Tack så mycket Fredde :) Haha! Känns bra att veta att jag inte är den enda som får för mig saker på fyllan ^^ Har du någon blogg? :)

2010-04-04 @ 11:32:22
URL: http://tjii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0