Dagens ämne: Jag

Jag kan mycket väl vara en helt vanlig Svensson. Men jag är långt ifrån den svenska stereotypen.
Det är inte så att jag inte heter Svensson i efternamn (för det gör jag) eller att jag inte levt med
en hund och en Volvo i mitt liv. Det är inte heller så att jag inte bott i en mindre stad i hela mitt liv.
Nej, om sanningen ska fram så är jag en Svensson i alla de aspekterna. Så vad är då så jävla speciellt
med mig egentligen? Vad är det som gör att jag skiljer mig från de flesta andra uppmärksamhetssökande
bloggarna ute i vårt gråa land?


  • För det första; det här är ingen modeblogg där jag kommer lägga ut mina nya leggins och linnen
    så fort jag köpt något.
  • För det andra; jag tänker inte klaga på mitt liv. Inte heller på andras liv.
    (Folk utan liv kan däremot få sig en virtuell käftsmäll eller två.)
  • För det tredje; jag har inga som helst ambitioner att bli Sveriges största bloggerska
    och tänker därför inte göra något speciellt för att få den uppmärksamheten.
  • För det fjärde; jag har en jävla livserfarenhet, mer än vad många kan tänka sig.
    Men bara för att jag förlorat folk i min närhet och levt lite mer så gör det inte att det blir synd om mig.
    Så sympati undanbedes.
  • För det femte; jag har en helt annan attityd än de flesta i vårt försynta lilla land vi lever i.
    Jag är heller inte rädd för att använda den.

 

Jag tar de ämnen och nyheter jag känner är intressanta för mig. Sen gör jag om dem till min egen sanning.
Ironi är livets krydda. Har du inget öppet sinne så har du med andra ord inte här att göra.

 

All yours
Tina


Kommentarer
Postat av: Anna - Foto, design m.m

Vad söt du är!

Hoppas det, annars får du säga till :)

2010-03-24 @ 23:28:38
URL: http://akolan90.blogg.se/
Postat av: Malin

har läst första inlägget och jag älskar redan din blogg. :)



Lycka till på tentan om några timmar!

2010-03-25 @ 01:08:22
URL: http://malinlindmark.webblogg.se/
Postat av: Erika - Miliam & Miltons mamma <3

Ja det är helt otroligt hur ett litet frö (han var ju bara pytte i magen när jag tog beslutet att kämpa för oss istället för att bara tänka på mig själv) kan förändra en männsika på det viset:)

2010-03-25 @ 06:57:34
URL: http://eriikabjoorkman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0