Dagens ämne: Världens undergång

Det känns härligt att veta att USA och Ryssland besitter kraften att förinta hela världen.
15 minuter efter att Herr Obama sagt ”Nee, men du… vi spränger världen nu va?” så kan alltså
hela världen vara borta, puts väck! Gee, nu känner jag mig ju jävligt säker.

Enligt en artikel på Aftonbladet så sitter det tydligen små nissar under jorden med kontroll över allt.
Några 20 åringar som sitter och kollar på en stor röd knapp och en skylt ovanför den som lyder
Please, don’t press the red button when bored.”. Skulle inte förvåna mig om det är dvärgar
de har placerat där heller… och alla vet vi ju att dvärgar inte går att lita på!
Dvärgar är små och okontrollerbara, sluga och onda. Nej, dvärgar passar bäst där de
hör hemma – bland sagorna. Nu när jag tänker på det så skildras aldrig en dvärg som snäll i filmer.
Ja, det skulle väl vara Snövit och de sju dvärgarna då.. Men där är ju alla ute efter samma kvinna
och de skiter fullständigt i den sammanhållning de haft innan.

Okej, nu tappade jag visst tråden här lite. Så tillbaka till ämnet.

I alla fall så känner jag mig jävligt naken, rädd och exposed när man får läsa att världens ”stormakter”
har den kraften i sina händer. Nu är det inte så att jag tror att de kommer att spränga världen bara för att.
USA är alldeles för förälskade i sig själva för att det skulle hända. Men Ryssland där emot,
Ryssland är fan inte att lita på. Har det landet någonsin bidragit till något bra för sina invånare
eller något annat land? Inte vad jag kan komma på i varje fall…

Dessutom sitter både de och USA och skryter om sina kärnvapen och hur lätt de kan förinta varandra.
USA skickar mail till de i Ryssland och säger att ”Na, na, na, na, na, naaaa. Vi har spränga er i
luften högre än vad ni tror!
” för att sedan få svar från Ryssland att ”Eh, om ni bara visste vad vi har
planterat under er med hjälp av glädjeflickor från vårt land…”
.

Jag vet inte om det bara är jag. Men jag hade helt ärligt känt mig bra mycket säkrare om jag
fick ha den där röda knappen hemma i mitt sovrum istället. Låt mig sköta världens undergång.
Tina for president!

 

Länk till artikeln:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6825455.ab

 

 


Kommentarer
Postat av: Sandiza Fjantpants

Haha, im with you on "Tina for president!" :)

Men har inte Ryssland bidragit till nåt gött för sina invånare Tina? Hallao, deras sprit är ju billigast i världen! ^^



Saknar dig/en (halv)pensionerad bloggare (I will be back...)

2010-03-30 @ 13:52:19
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: Malin

haha, men du tina. Jag tror inte jag skulle vilja placera knappen hos dig heller. Efter en halvgalen kväll tror jag att du skulle vara sugen att trycka på den och sen finns vi inte mer. :)

2010-03-30 @ 13:58:03
URL: http://malinlindmark.webblogg.se/
Postat av: Malin

haha, jo du har visserligen en poäng. Allt skulle vara säkrare i Kalmar och framförallt Berga. :)

2010-03-30 @ 14:06:25
URL: http://malinlindmark.webblogg.se/
Postat av: Pam :)

sv: Tack så mycket, :)

fin blogg du har!

2010-04-08 @ 17:59:50
URL: http://soetpam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0